CRONICA UNOR SUFERINŢE CE NU POT FI UITATE


Atitudinea generalǎ în ceea ce priveşte regimul dictatorial comunist în România, regim negativ ce a promovat crima şi distrugerea efectivǎ a ceea ce a fost mai bun în sufletul acestui popor este la acest moment una deosebit de negativǎ. Dacǎ în anii ’90 atitudinea era una de indiferenţa publicǎ, ţara fiind condusǎ de comunistul Ion Iliescu, o datǎ cu venirea la putere a lui Traian Bǎsescu a început condamnarea şi blamarea acestui sistem ticǎloşit, iar astǎzi este de neacceptat sǎ fie promovaţi de cǎtre electori membrii marcanţi ai Partidului Comunist sau foştii colaboratori ai Securitǎţii. Momentan ei sunt încǎ prezenţi în toate partidele politice (chiar şi la cele tradiţionale româneşti, cum ar fi ţǎrǎniştii şi liberalii), dar atitudinea publicǎ fiind una negativǎ, sperǎm la o epurare treptatǎ a acestor elemente din viaţa politicǎ şi publicǎ.

Considerǎm cǎ este de datoria noastrǎ sǎ facem din nou o cronicǎ a comunismului din ţara noastrǎ şi nu numai, în scopul de a urgenta, în masura în care se poate, eliminarea a tot ceea ce reprezintǎ acest sistem diabolic.

Inainte de începe aceastǎ cronicǎ, ne simţim obligaţi sǎ subliniem cǎ evreii au avut cel mai important rol în invenţia, promovarea şi punerea în practicǎ a comunismului, iar la acest moment nu vor sǎ recunoascǎ acest fapt, considerǎndu-se la rândul lor nişte victime ale comunismului.

Ca şi doctrinǎ, comunismul a fost creat de cǎtre Karl Marx şi Friedrich Engels, doi evrei de origine germanǎ, ce au scris în 1848 “ Manifestul Partidului Comunist”. Chiar dacǎ intrau în mai multe rânduri în contradicţie cu principiile sioniste, totuşi curentul nou înfiinţat a coexistat foarte bine cu cel clasic evreiesc. De fapt, a fost o acţiune paralelǎ, dar în aceeaşi direcţie pentru a se realiza înfǎptuirea idealurilor evreieşti mondiale. Prin acest “ Manifest” sunt transpuse pe hârtie totalitatea ideilor negative ale celor doi evrei, Marx si Engels, care doresc un singur lucru: ca prin crimǎ sǎ distrugǎ totul: “Comuniştilor le repugnǎ sǎ-şi ascundǎ vederile şi intenţiile. Ei declarǎ fǎţiş cǎ ţelurile lor pot fi atinse numai prin doborârea violentǎ a întregii orânduiri sociale de pânǎ acum. Sǎ tremure clasele dominante în faţa unei Revoluţii Comuniste. Proletarii n-au de pierdut în aceastǎ revoluţie decât lanţurile. Ei au o lume de câştigat. Proletari din toate ţǎrile, uniţi-vǎ!”( Manifestul Partidului Comunist- K Marx, F. Engels).

Despre comunism şi influenţa evreilor pentru propagarea acestuia, Winston Churchil spunea: "În opoziţie violentă cu toată această sferă a eforturilor evreieşti se profilează planurile evreilor internaţionali. Adepţii acestei confederaţii sinistre sunt în marea lor majoritate oameni care au crescut în rândurile nefericite ale populaţiei din ţările unde evreii sunt persecutaţi din motive de rasă. Cei mai mulţi, dacă nu toţi, au renegat credinţa înaintaşilor şi şi-au alungat din minte toate speranţele spirituale la lumea de Apoi. Această mişcare nu este nouă printre evrei. Încă de pe vremea lui Spartacus-Weishaupt şi până în epoca lui Karl Marx, ajungând până la Troţky (Rusia), Béla Kun (Ungaria), Rosa Luxembourg (Germania) şi Emma Goldman (Statele Unite ale Americii), această conspiraţie mondială pentru răsturnarea civilizaţiei şi pentru reconstruirea societăţii pe bazele dezvoltării oprite, a invidiei răuvoitoare şi a imposibilei egalităţi a crescut permanent (...) iar acum, în sfârşit, această bandă de personalităţi extraordinare din lumea subterană a marilor oraşe europene şi americane i-a înşfăcat pe ruşi de păr şi au devenit practic stăpânii necontestaţi ai acelui enorm imperiu. Nu este necesar să exagerăm rolul jucat în crearea bolşevismului şi punerea în aplicare a revoluţiei ruse de aceşti evrei internaţionali şi, în cea mai mare parte, atei (...)".(Churchill, W. (1920). Zionism versus Bolshevism: A Struggle for the Soul of the Jewish People, nr. din 8 februarie 1920, al ziarului "Illustrated Sunday Herald").

În România unul din primii luptǎtori anticomunişti a fost marele Corneliu Zelea Codreanu, devenit ulterior conducǎtorul şi Cǎpitanul Mişcǎrii Legionare. Având o atitudine demnǎ şi previzionarǎ, acesta a spus: “Triumful mişcãrii comuniste în România ar însemna: desfiinţarea Monarhiei, desfiinţarea Bisericii, desfiinţarea Familiei, desfiinţarea proprietãţii individuale şi desfiinţarea libertãţii”. Ceea ce a urmat dupǎ ruşinosul moment 23 august 1944 nu a reprezentat decât confirmarea cuvânt cu cuvânt a spuselor Cǎpitanului.

În ţara noastrǎ a fost instaurat un regim absolut dictatorial ce a fost condus în majoritate de cǎtre o masǎ de oameni, în principal evrei de origine rusǎ sau maghiarǎ, dar şi de cǎtre români. Iatǎ o listǎ a principalilor reprezentanţi ai Partidului Comunist Român, se poate observa foarte uşor originea acestora: Gheorghe Apostol, Alexandru Bîrlădeanu, Emil Bodnăraş (Bodnarenko), Petre Borilă (Iordan Dragan Rusev), Silviu Brucan (Saul Bruckner), Nicolae Ceauşescu (1918-1989), Iosif Chişinevschi (Iacob Broitman), Miron Constantinescu (Mehr Kohn), Constantin Dăscălescu, Ion Dincă, Alexandru Drăghici, Ştefan Foriş István Fóris, Teohari Georgescu, Gheorghe Gheorghiu-Dej, Dr. Petru Groza, Nestor Ignat, Ion Iliescu, Vasile Luca (Luka Laszlo), Ion Gheorghe Maurer, Manea Mănescu, Alexandru Moghioroş (Magyarosi), Ana Pauker (Hannah Rabinsohn), Miron Radu Paraschivescu, Lucreţiu Pătrăşcanu, Constantin Pîrvulescu, Iosif Rangheţ, Leonte Răutu (Lev Oigenstein), Mihail Roller,Valter Roman (Erno Neulander), Leontin Sălăjan (Silaghi), Chivu Stoica, Traian Şelmaru, Leonid Tismineţki (Tismeneţki Leon Moiseevici), Ştefan Voitec, Dumitru Coliu (Dimităr Colev), Ion Vinţe (Janos Vincze). La început, comuniştii au jucat un rol mai mult simbolic, dar la 6 martie 1945 liderul Frontului Plugarilor, Petru Groza, a devenit prim ministru. În perioada 1945-1947 mai multe sute de susţinǎtori ai regimului antonescian şi ai Mişcǎrii Legionare au fost “judecaţi” şi executaţi ca şi “ criminali de razboi”. La 30 decembrie 1947, Regele Mihai I este obligat sǎ abdice, în aceeaşi zi proclamându-se Republica Popularǎ Românǎ.

Cu cât regimul comunist a devenit mai puternic, cu atât a crescut numǎrul arestǎrilor. Cele mai vulnerabile persoane au fost reprezentanţii elitei interbelice: clericii, profesorii, foştii politicieni (nu conta de la ce partid politic: au fost arestaţi chiar şi cei ce au adus regimul comunist în România, respectiv ţǎrǎniştii, liberalii, dar şi social democraţii cu vederi de stânga. Practic toate închisorile erau pline cu deţinuţi politici, de reamintit cele de la Sighet, Gherla, “Şcoala de Reeducare” de la Piteşti, Aiud, etc. Metodele cele mai des folosite erau tortura psihologicǎ şi fizicǎ, ţelul final fiind mǎrturisirea unor crime imaginare, autodenunţarea sau denunţarea altor deţinuţi. O parte din nefericiţii ce se aflau în aceste închisori s-au sinucis, nerezistând la succesiunea chinurilor ce le-au fost aplicate.

În 1948 s-a început “colectivizarea” agriculturii prin care ţǎranilor le-au fost confiscate în mod abuziv proprietǎţile funciare. Cei ce se împotriveau erau consideraţi “chiaburi”, rezistenţa ţǎranilor fiind infrântǎ prin bǎtǎi, arestǎri, condamnǎri arbitrare sau deportǎri. La 11 iunie 1948 s-a fǎcut naţionalizarea tuturor întreprinderilor private din ţarǎ, desfiiţându-se în acest fel orice formǎ de proprietate a cetǎţenilor.

În anul 1951, la insistenţele “tǎtucului” Stalin a fost întreprinsǎ o acţiune de deportare în masǎ în Bǎrǎgan, începutǎ în Banat, astfel sute de mii de oameni fiind nevoiţi sǎ-şi facǎ bagajele şi sǎ-şi pǎrǎseascǎ locurile natale. Aceastǎ perioadǎ tristǎ a continuat pânǎ în 1965 când la cârma ţǎrii a venit Nicolae Ceauşescu. La început a fost o perioadǎ de aparentǎ prosperitate, dar de scurtǎ duratǎ. Numele ţǎrii a devenit în acelaşi an Republica Socialistǎ România.

În 1966 s-a hotǎrât schimbarea politicii demografice interzicându-se avortul şi contracepţia. Singurul moment considerat pozitiv a avut loc în 1966 când Ceauşescu a condamnat invazia sovietica în Cehoslovacia.

Situaţia s-a schimbat radical dupǎ vizita dictatorului Ceauşescu în China şi în Korea din 1973, când acesta a încercat sǎ copieze politica şi organizarea acestor state, de tip megaloman.. Viaţa a devenit din ce în ce mai grea, culminând în anii ’80 cu obsesia dictatorului de a achita datoria externǎ a României. Au urmat raţionalizarea benzinei şi a tuturor bunurilor de consum, precum şi întreruperea sistematicǎ a distribuţiei energiei electrice şi termice. Toate aceste mǎsuri abuzive si crime au fost sancţionate de cǎtre populaţie prin înlǎturarea dictatorului Ceauşescu la 22 decembrie 1989. Din pǎcate, profitând de vulnerabilitatea internǎ a ţǎrii, o parte din reprezentanţii foştilor nomenclaturişti cǎzuţi în dizgraţie, în frunte cu Ion Iliescu, au dat atunci o loviturǎ de stat prin care au acaparat imediat puterea, rezultatele acestei acţiuni fiind total negative, atâta sânge curs fiind în zadar. Chiar dacǎ libertaţile cetǎţenilor au fost cu greu redobândite, acestea au fost imediat încǎlcate: la 13-15 iunie 1990 Iliescu a adus la Bucuresti minerii pentru a înǎbuşi în sânge revolta celor ce nu mai doreau încǎ un comunist la conducere, aceştia fiind consideraţi “elemente legionare periculoase”.

În perioada comunistǎ se poate spune cǎ membrii comunitǎţii evreieşti au avut un rol foarte important în aparatul de conducere, de aceea viaţa acestei cumunitǎţi a fost cu mult mai bunǎ. Dovezi în acest sens sunt nenumǎrate, iar noi am ales ca exemplu numǎrul 690-691 al revistei “Tribuna Evreiascǎ” publicat în octombrie 1981 la Paris. Am ales sǎ dǎm acest exemplu întrucât publicarea acestei reviste în afara ţǎrii demonstreazǎ clar faptul cǎ pǎrerea exprimatǎ este 100% obiectivǎ, nefiind rezultatul unor presiuni ale aparatului comunist românesc. Iatǎ câteva citate mai importante:

“Dar cei 40000 de evrei români trǎiesc o experientǎ unicǎ şi aproape neaşteptatǎ: o coexistenţǎ pacificǎ între iudaismul bine trǎit şi steaua roşie care strǎluceşte deasupra ţǎrii”

“ Un rabin din Brooklin, Dr. Elias Levin îl invitǎ sǎ ia ceaiul. Sunt prezenţi Golda Meir şi cel ce a fost secretarul general al partidului muncitoresc, Liova Eliav. Rosen le povesteşte (spune) ceea ce considerǎ cǎ ar fi realitatea româneascǎ şi socialistǎ. El explicǎ faptul cǎ se pot face aranjamente cu regimurile marxiste în ciuda contradicţiilor fundamentale care pun faţǎ în faţǎ evreii, religioşi şi idealişti, cu un regim marxist şi materialist : “ Se pot face multe lucruri în ţǎrile blocului sovietic cu condiţia de a încerca sǎ ne înţelegem cu ei şi nu sǎ-i atacǎm sistematic”.

Urmǎtorul citat este o dovadǎ clarǎ cǎ pot exista şi relatǎri fanteziste, chiar amuzante:

“ În noaptea puciului legionarilor de extremǎ dreaptǎ împotriva regimului fascist al lui Antonescu în 1941, îşi salveazǎ viaţa (Rabinul Moses Rosen) sǎrind succesiv de trei ori prin ferestrele apartamentelor unde comandourile de asasini îl cautǎ. Este un exemplu de fermitate şi de supleţe.”

“Astǎzi, Federaţia comunitǎţilor evreieşti administreazǎ 120 de temple şi sinagogi pe tot cuprinsul ţǎrii, din care 61 sunt deschise în fiecare zi. Cursuri de instruire religioasǎ si de talmud-tora sunt organizate în 24 de oraşe şi sunt frecventate de mii de copii şi de adolescenţi. Doisprezece coruri şi ansambluri muzicale au regulat concerte şi, în patru oraşe: Bucureşti, Braşov, Iaşi şi Dorohoi, existǎ chiar ansambluri simfonice evreieşti. Unsprezece restaurante cuşer sunt deschise şapte zile din şapte şi, numai în Bucureşti, o mie de mese sunt servite zilnic. Preţurile încep de la simbolica suma de 5 lei ( 2,5 franci la cursul oficial) şi ajung pânǎ la 60 de lei.(………………….). La Iaşi, 250 de mese sunt servite în fiecare zi. Şi în diverse mici oraşe, restaurantul nu se deschide decât pentru zecile de evrei practicanţi. Printre realizǎrile cele mai importante, existǎ aziluri (case de odihnǎ) dintre care, cel mai important, din Bucureşti, dispune de 220 de paturi cu camere individuale. Ajutorul social este din ce în ce mai eficace. Comunitatea garanteazǎ pentru fiecare evreu un venit (pensie) de bazǎ de 700 de lei începând de la 60 de ani şi de 900 de lei începând de la 70 de ani. Calculele sunt fǎcute de o comisie care ţine cont de pensia vǎrsatǎ la stat sau de diversele retrageri de care dispune solicitantul. În diverse cazuri de persoane izolate sau în circumstanţe speciale sau penibile, ajutorul este de la 1500 la 2000 de lei pe lunǎ. Fiecare membru al comunitǎţii primeşte de 6 ori pe an, cu ocazia sǎrbǎtorilor, pachete conţinând mazotǎ şi produse cuşer, iar o policlinicǎ este la dispoziţia tuturor în centrul Bucureştiului. Toate aceste activitǎţi sunt cunoscute de cǎtre guvern. El (guvernul) ne ajutǎ deseori direct şi în mod deschis, cǎci nici o construcţie nu poate fi întreprinsǎ fǎrǎ acordul autoriǎţilor, nici un buget nu poate fi aprobat fǎrǎ semnǎtura ministerului de Finanţe şi nici o cǎlǎtorie în strǎinǎtate nu poate fi fǎcutǎ fǎrǎ o vizǎ favorabilǎ. Acestea demonstreazǎ cǎ aranjamentele pot fi fǎcute chiar cu un guvern care este în mod implacabil din lumea comunistǎ. Aventura româneascǎ nu a fost niciodatǎ reuşitǎ în nici o altǎ ţarǎ socialistǎ. Rabinul Rosen este convins cǎ: “ Astǎzi sperǎm sǎ reuşim în Uniunea Sovieticǎ ceea ce am realizat în România şi încǎ mult mai uşor”. (………………..). Astǎzi mai mult, Dl Rosen rǎmâne convins cǎ ceea ce a fost realizat în România poate fi realizat de asemenea şi în Uniunea Sovieticǎ dar cǎ, pentru a face un prim pas, israelienii trebuie sǎ consimtǎ o concesiune importantǎ: sǎ punǎ un termen final rǎzboiului rece şi manifestaţiilot anti sovietice.”

La final este redatǎ declaraţia “fulminantǎ” a lui Nicolae Ceauşescu ce confirma încǎ o datǎ atitudinea comuniştilor faţǎ de evrei în România: “ A fi antisemit este a fi anti-român si anti-comunist!”.

Toate acestea fiind spuse de cǎtre reprezentanţii Comunitǎţii Evreieşti din România s-ar putea trage o primǎ concluzie importantǎ: în perioada comunistǎ aceastǎ comunitate a prosperat în mod cert, niciodatǎ în Istoria României neavând atâtea favoruri.

O a doua concluzie este cǎ elementele sioniste şi elementele comuniste din cadrul comunitǎţii evreieşti s-au sprijinit reciproc pentru a crea acest climat favorabil, nerealizat la acel moment nici mǎcar în URSS.

Dar iatǎ cǎ în anul de graţie 2007, navigând pe internet, am gǎsit pagina http://www.jen.ro/istorie_files_12.html . Aici se neagǎ în mod paradoxal toate cele spuse mai sus de cǎtre membrii aceleaşi comunitǎţi evreieşti. Aceastǎ paginǎ de internet se doreşte a fi o paginǎ educaţionalǎ intitulându-se “Jewish Education Network” şi este îngrijitǎ de cǎtre un colectiv format din reprezentanţi de seamǎ ai comunitǎţii evreieşti: Alysha Goldstein, Bianca Stiubea, Eduard Kupferberg, George Weiner, Jodi Guralnick, Josh Obstfeld, Mirela Asman, Sandra Segal, Shoshanna Schechter, Simona Herdan, Sorana Radu, Sorin Rosen, Yael Stitelman şi Yosef Hirsh. Transpun mai jos câteva citate mai importante menite sǎ “ ajute” şi sǎ “educe” tinerii evrei pentru a “înţelege” mai bine ce s-a întâmplat în perioada comunistǎ în România şi cam care ar fi fost “rolul” evreilor în aducerea acestui sistem în ţara noastrǎ:

“Haideţi deci sǎ ne intoarcem in 1944, la data de 23 august, când România s-a alǎturat aliaţilor, aducându-şi contribuţia la înfrângerea Germaniei hitleriste. Sau, ca sǎ nu particularizǎm, sǎ ne gândim la Europa de est, dupǎ sfârşitul celui de-al doilea rǎzboi mondial. Într-o lume sǎrǎcitǎ şi îndoliatǎ, rǎmǎşiţele holocaustului îşi cautǎ un loc în societate. Cei rǎmaşi pe loc sunt încǎ speriaţi de spaima deportǎrii, de sǎrǎcia anilor de şomaj, munca forţatǎ, strǎmutǎri forţate, foame, mizerie. Puţinii supravieţuitori ai lagǎrelor de concentrare -denumire elegantǎ a realitǎţii - lagǎre de exterminare - îşi cautǎ viaţa dinainte, familie, prieteni, bunuri pǎrǎsite în grabǎ la plecare. Toţi evreii sunt marcaţi, fizic şi moral, de lunga şi greaua încercare prin care au trecut. Vor sǎ uite, tind spre normalitate, spre bucurii şi suferinţe la scara normalǎ, naşterea unui copil, moartea unui bǎtran de moarte naturalǎ, examene, munca pentru pâinea cea de toate zilele.”

”Noii conducǎtori comunişti impuşi de ruşi erau împǎrţiţi, în general, în douǎ categorii: comunişti "interni", care rǎmǎseserǎ în ţarǎ în perioada interbelicǎ şi care adesea participaserǎ la rezistenţa antinazistǎ, şi cei "externi", care petrecuserǎ ultimii ani în exil, - marea majoritate în Uniunea Sovieticǎ. Dat fiind pericolul la care erau expuşi în timpul ocupaţiei naziste, comuniştii evrei fǎceau în cea mai mare parte din a doua categorie. Întrucât cei din exil beneficiaserǎ de o instruire ideologicǎ intensivǎ în URSS şi stabiliserǎ contacte în cadrul ierarhiei sovietice, Moscova avea mare încredere în ei şi, în faza iniţialǎ a regimului comunist, li s-au oferit posturi importante în cadrul noilor guverne. De exemplu, Ana Pauker, ministru de externe în Romania. Astfel, imediat dupa rǎzboi, în conştiinţa populaţiilor majoritare, evreu şi comunist însemna practic acelaşi lucru.”

”Chiar dacǎ existau evrei în câteva posturi cheie ale noilor guverne impuse de sovietici, marea majoritate a evreilor nu erau comunişti. Erau mult prea preocupaţi de agonisirea traiului şi lupta pentru reintrarea în normalitate pentru a dori sǎ facǎ politicǎ. Iar simpatiile lor politice nu se îndreptau cǎtre comunişti, ci cǎtre partidele social-democrate, liberale, sioniste. Aceastǎ masǎ de evrei a rǎmas fǎrǎ aliaţi în problemele care îi priveau direct - în ipoteza cǎ ar fi avut vreodatǎ aliaţi”.

”Un exemplu în acest sens este problema deosebit de controversatǎ a restituirii proprietǎţilor evreieşti, atât cele comune, cât şi cele individuale, confiscate ca urmare a legilor rasiale din timpul razboiului. Locuinţele acestor oameni fuseserǎ ocupate de localnici care refuzau sǎ le restituie. În Polonia, şi nu numai, câţiva evrei care îşi recuperaserǎ casele şi atelierele pe cale legalǎ, le-au pǎrǎsit din nou în urma ameninţǎrilor primite. În Ungaria, presa comunistǎ îi îndemna pe evrei sǎ dea dovadǎ de înţelegere şi sǎ împartǎ apartamentele cu ocupanţii curenţi. În Cehoslovacia, cererile de restituire au fost pe neaşteptate respinse, cu motivaţia cǎ: "Declaraţia comunitǎţilor evreieşti se bazeazǎ pe un principiu greşit. Nu apǎrǎ interesele cetǎţenilor evrei, ci apǎrǎ interesele personale ale capitaliştilor. În cazul în care comunitǎţile de evrei ar continua tot aşa, ele ar comite cele mai grave erori posibile. Cerem cetǎţenilor de religie mozaicǎ sǎ decidǎ dacǎ sunt de acord atunci când reprezentanţii lor îi conduc spre clasa duşmanilor muncitorilor uniţi."

”Politica economicǎ a comuniştilor i-a afectat pe evrei mai direct şi mai profund decât pe oricare alt grup etnic. Evreii din statele Europei de est se ocupau în principal cu meserii liberale, ca aceea de doctor sau de avocat, cu cabinete proprii. Erau mici meseriaşi, cu ateliere proprii sau mici negustori, cu dughene proprii. Erau bancheri sau industriaşi. “

“Evreii, dupǎ cum am mai arǎtat, sunt eliminaţi din toate posturile de conducere. În România, Ana Pauker este înlǎturatǎ din guvern în 1949. Organizaţiei umanitare JOINT i se interzice sǎ-şi mai desfǎşoare activitatea în ţǎrile socialiste. În România şi-a încetat activitatea în 1950”.

”Porţile s-au închis. Ca şi restul populaţilor respective, evreii s-au trezit sub cizma sovieticǎ. Pânǎ la epoca gorbaciovianǎ”.

”Ce s-a întâmplat în România? Revin la întrebarea de la care am pornit. Au adus evreii comunismul în România? Aici se aflǎ o contradicţie fundamentalǎ. Pe de o parte, regimul comunist, în toate ţǎrile, l-a negat pe Dumnezeu şi a interzis practicarea religiei. Pe de altǎ parte, ce este - sau mai exact, ce era un evreu dupǎ rǎzboi, la patru ani înainte de înfiinţarea statului Israel? Evreii din România, din Polonia, din Franţa, SUA, Africa, evreii din toatǎ lumea au diferit atunci, ca şi acum, prin limba pe care o vorbeau, prin interesele materiale şi comportarea socialǎ, strâns legate - ca sǎ nu zic impuse - de populaţia în mijlocul cǎreia trǎiau, şi este extrem de greu de gǎsit o asemǎnare între un evreu new yorkez, etiopian, parizian sau iemenit sau român. Cu o singurǎ exceptie. Toţi evreii cred în Dumnezeu. Crezul evreului - Sema Israel - Ascultǎ, Israel, Domnul este Dumnezeul nostru, Dumnezeul nostru este unic. Pentru acest crez au murit milioane de evrei. Nu mǎ gândesc numai la cele şase milioane de victime ale holocaustului, dar şi la cei 70 000 de evrei pe care romanii i-au rǎstignit pe cruce dupa distrugerea celui de al doilea templu; mǎ gândesc la miile de ruguri ale inchiziţiei; la victimele cruciaţilor care, în numele lui Isus, ucideau fiii poporului din care mama lui Isus n-a încetat niciodatǎ sǎ facǎ parte. Deci, a fi evreu, indiferent unde îţi duci viaţa, înseamnǎ a crede în Dumnezeu. Înseamnǎ un anumit mod de viaţǎ. Deci, adevaraţii evrei, cei care s-au dus la moarte, dar nu şi-au lepǎdat religia, nu puteau aduce regimul comunist, duşmanul de moarte al religiei. Sǎ presupunem, prin absurd, ca n-ar fi aşa. Cǎ evreii, neam fǎrǎ ţarǎ şi farǎ Dumnezeu, neam de venetici, ar fi vrut sǎ aducǎ şi sǎ impunǎ un regim în România. Sau nu neapǎrat în România, sau nu numai în România. Eu personal nu înţeleg cum ar fi putut. Era departe amintirea evreilor cǎzuţi pe câmpul de bǎtǎlie în timpul primului rǎzboi mondial, pentru graniţele României. Evreii erau terorizaţi, dezarmaţi, demoralizaţi, aduşi la limita extremǎ a sǎrǎciei, dupǎ patru ani de şomaj sau deportare. Nu aspirau decât la reintegrarea într-o viaţǎ omeneascǎ. Iar România, cu toate amǎrǎciunile rǎzboiului, era un stat de sine stǎtǎtor, cu armatǎ, Siguranţǎ şi poliţie. Existau 400 000 de evrei, într-un popor de vreo 20 milioane de neevrei. Cum s-ar fi putut evreii dovedi mai puternici?”

”Deci, nu evreii au adus în România regimul comunist. N-au avut nici cum, nici de ce. Regimul comunist a venit în România cǎlare pe victorioasele tancuri sovietice şi şi-a ţinut cizma pe capetele şi sufletle noastre atât timp cât a vrut el, adicǎ pânǎ când marea noastrǎ vecinǎ de la rǎsǎrit a renunţat la dictatura proletariatului, ceea ce a permis şi ţǎrilor din jur sǎ facǎ la fel. Soarta României a fost hotǎrâtǎ la Ialta, nu de cǎtre evrei, ci de cǎtre conducǎtorii de atunci ai omenirii - Churchill, Roosevelt, Stalin. Au existat într-adevǎr evrei comunişti înainte de rǎzboi şi în timpul rǎzboiului. O mâna de idealişti care visau egalitate în faţa legilor şi se lǎsaserǎ amǎgiţi de utopicul slogan "fiecǎruia dupa nevoi". Pânǎ la 23 august 1944, Partidul Comunist Român numǎra vreo 1000 de membri. Chiar dacǎ toţi ar fi fost evrei - ceea ce nu este cazul - ce sentimente puteau avea pentru comunism restul de 400 000 de evrei din România anului 1944, -comercianţi, meseriaşi, industriaşi, bancheri, liber profesionişti? Rǎspunsul se impune de la sine. Marea majoritate a evreilor nu au fost comunişti, şi marea majoritate a comuniştilor nu au fost evrei”.

Aceastǎ atitudine negativǎ a celor de la “Jewish Education Network” ne determinǎ sǎ consideram faptul cǎ o parte din evreimea actualǎ nu-şi poate asuma în întregime greşelile trecutului si, mai grav încearcǎ sǎ dezinformeze generaţiile de tineri evrei. A nega orice fel de legǎturi cu ideologia, doctrina şi prigoana comunistǎ ar putea fi considerat un afront la fel de important precum este considerat şi “ negarea crimelor Holocaustului”.

Dar mai bine sǎ concluzionǎm prin citatul Rabinului Harry Watson din “ A program for the Jews and An Answer to All Anti-Semites”, pagina 148, din anul 1939: “ Nu este un accident cǎ Iudaismul a dat naştere Marxismului, dupǎ cum nu este un accident cǎ evreii au îmbraţişat imediat Marxismul. Toate sunt în perfect acord cu progresul Iudaimului şi al Evreilor”.

Acest articol nu îşi doreşte în nici un caz sǎ arunce vina numai pe umerii evreimii internaţionale ce a fost implicatǎ în comunism. Acest articol doreşte sǎ facǎ un apel la adresa evreilor de bunǎ credinţǎ pentru a putea condamna în totalitate şi fǎrǎ echivoc crimele acestui sistem comunist ticǎloşit, indiferent de cine au fost comise.Durerea celor care au suferit şi au murit în lagǎrele comuniste ne cere imperativ nouǎ, societaţii româneşti, indiferent de etnie, vârstǎ, educaţie, avere sǎ luǎm atitudine şi sǎ ne unim forţele pentru ca aceste lucruri sǎ nu se mai poatǎ repeta niciodatǎ în Istorie!

MARIUS VINCENŢIU ŞTEFAN